هزینه تبلیغات در اینستاگرام چطور محاسبه میشود؟

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چطور محاسبه میشود؟
خب همونطور که میدونید تبلیغات در صفحات مختلف در اینستاگرام هیچ تعرفه خاصی نداره و اصولا هر صفحه ای با توجه به شناختی که از مخاطباش داره قیمتی رو به عنوان تعرفه اعلام میکنه و تبلیغات در صفحات اینستاگرام به صورت ساعتی اکران میشه و هیچ استانداردی در این زمینه وجود نداره اما ما میتونیم برای خودمون استاندارد هایی تعیین کنیم و طبق اون استاندارد تبلیغاتمون رو در صفحه هایی منتشر کنیم که بازدهی بهتری نسبت به تعرفه هاشون دارن.
استانداردی که میخوام راجع بهش صحبت کنم یک استاندارد جهانی در شبکه های اجتماعیه تحت عنوان CPR یا به طور کامل Cost Per Reach طبق این استاندارد شما پس از تبلیغات در یک صفحه اینستاگرام از اون صفحه در خواست میکنید که یک اسکرین شات از تعداد ریچ پست تبلیغاتی شما ارائه بده،سپس شما تعرفه رو تقسیم بر تعداد ریچ می کنید و بر این اساس به یک عدد میرسید که این عدد هزینه ای است که شما بابت هر بیننده در اون صفحه خاص پرداخت میکنید و هر صفحه ای که CPR کمتری داشته باشه عملا به صرفه تر خواهد بود برای تبلیغاتی که در آینده منتشر خواهید کرد.
در مورد فیک بودن این آمار هم خیالتون راحت باشه روش های خرید ریچ فیک اونقدر رایج نیست و در ضمن هزینه خرید ریچ فیک اونقدر بالا هست که برای صفحه ها خرید ریچ فیک صرف اقتصادی نداره، نرخ متوسط و استاندارد CPR در صفحات اینستاگرام در ایران حدودا بین 2 تا 8 تومان برای هر ریچ یا 2 هزار تومان الی 8 هزار تومان برای هر هزار ریچ است که البته میزان ریچ بستگی به نرخ تعامل محتوای تبلیغاتی هم دارد.پس برای بدست آوردن CPR صفحات مختلف یک محتوای تبلیغاتی یکسان را ارائه دهید.
در کل به طور متوسط شما برای هر هزار بیننده در اینستاگرام حدودا 5 هزار تومان هزینه میکنید که این نرخ به نسبت دیگر جایگاه های تبلیغاتی مثل تبلیغات محیطی،چاپی و یا تلوزیونی خیلی به صرفه تر و اقتصادی تر است، البته که این به آن معنی نیست که دیگر جایگاه های تبلیغاتی مناسب نیستند.
دیدگاهتان را بنویسید