چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم
قبل از آنکه وارد بحث اصلی خود شویم، بگذارید یک توضیح سریع در مورد کپشن به تازه وارد های دنیای اینستاگرام بدهم.کپشن در واقع متنی است که زیر یک پست اینستاگرامی به نمایش در می آید.این کپشن میتواند تا 2000 کارکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلک های مختلف در آن استفاده شود.به علاوه شما میتوانید تا 30 هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهید.
البته این بدان معنی نیست که تا میتوانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنید،بلکه لازم است کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند،در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که میتواند به نوشتن یک کپشن خوب کمکتان کند.
1-از هشتگ های مناسب استفاده کنید
اصول پایه ای استفاده از هشتگ اینستاگرام این ها هستند:
تا حد ممکن آن ها را کوتاه کنید
میتوانید بین 5_15 هشتگ استفاده کنید.
هشتگ های مناسبی را انتخاب کنید که به عکس مرتبط باشند حتی می توانید هشتگ های بامزه خود را بسازید.استفاده از هشتگ ها را به انتهای کپشن اینستاگرام خود محدود نکنید
به کار بردن هشتگ ها در میانه های متن میتواند ابعاد بیشتری به کپشن شما دهد، و از آنجایی که رنگ هشتگ ها در اینستاگرام با بقیه متن ها متفاوت است،هشتگ مناسب می تواند زمینه کلی محتوای شما را مشخص کرده و آن را برجسته کند.
مثلا وقتی محتوایی در مورد سفر ارسال می کنید، میتوانید #شهری که پست شما در موردش است را تگ کنید.این کمک میکند که فالوئر های شما به آسانی مکان را تشخیص دهند،و همچنین محتوای شما برای افرادی که هشتگ شهرشان را جستجو می کنند هم دیده شود.
2_کپشن اینستاگرام خود را تمیز نگه دارید
گذاشتن هشتگ در کپشن اینستاگرام راهی عالی برای بهتر کردن کپشن است،ولی مراقب باشید که چند تا هشتگ اضافه میکنید! هشتگ های خیلی زیاد (بیشتر از3،4تا ) می تواند مپشن شما را شبیه اسپم کند، و توجه ها را از بقیه کپشن شما منحرف می کند.
به جای این کار، میتوانید هشتگ های خود را در انتهای کپشن یا اولین کامنت عکس خود بیاورید. این کار کمک میکند که کپشن شما تمیز و خلاصه بماند، و فالووئرهایتان بتوانند روی کلمات و پیام شما تمرکز کنند.
اگر هشتگ مخصوص خود را ابداع کرده اید و می خواهید مورد توجه قرار بگیرد، مسلما علاقه ای ندارید که در کنار تمام هشت های دیگری که در کپشن خود استفاده می کنید کم شود!
3_مهم ترین کلمات را در ابتدای کپشن خود قرار دهید.
بعد از تقریبا دو یا سه خط، کپشن ها از فید کاربران قطع می شوند و کابر در ابتدا فقط چند کلمه بیشتر را نمیتواند ببیند.به همین خاطر شما باید سعی کنید که نکات اصلی خود را همان ابتدا بیاورید. هر @ منشن یا هشتگی را در ادامه متن بیاورید.
آوردن کلمات مهم در ابتدای متن، کاربر را ترغیب میکند که دلیلی برای لمس کردن more و دیدن ادامه متن داشته باشد.
4_از اموجی در کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید.
شما میتوانید از اموجی ها یا شکلک ها برای اضافه کردن شخصیت به کپشن اینستاگرام خود استفاده کنید. میتوانیداز چندین اموجی در ابتدای کپشن خود استفاده کنید تا کمی رنگ و لعاب توجه فالوئر هایتان را جلب کنید تا آن ها علاقه پیدا کنند که ادامه متن زیر عکس را هم بخوانند.
حتی اگر در انتهای کپشن اینستاگرام خود هم از اموجی استفاده کنید ، بازهم کپشن شما برای فالوئر هایتان ترغیب کننده تر میشود.چرا که نه؟ همه عاشق اموجی هستند!
5_سوال مطرح کنید
یکی از آسان ترین راه ها برای گرفتن کامنت های بیشتر در عکس های اینستاگرامی این است که در کپشن خود سوالی برای فالوئر هایتان مطرح کنید.
سوال پرسیدن ، ذهن کاربران را درگیر می کند و آن ها علاقه مند به مشارکت در پست می شوند.همچنین می توانید از کپشن جهت مشورت با کاربرانتان برای گرفتن توصیه و پیشنهاد استفاده کنید.
6_کاربران را تشویق کنید که به لینک بیو شما مراجعه کنند
استفاده از لینک های قابل کلیک در اینستاگرام تنها باکس <وبسایت> در بیو پروفایل شما مجاز است.به همین خاطر است که پروفایل های خوب اینستاگرام URL خود را مرتبا آپدیت میکنند تا کاربران را به محتوای وبلاگ، ویدئو های یوتیوب، محصولات، یا پیشنهادات ویژه خود ارجاع دهند،و این لینک را در کپشن های اینستاگرامی خود ذکر میکنند.
مثلا اگر مسابقه ای برگزاری می کنید ، یا می خواهید تعداد مشترکات وبلاگ خود را افزایش دهید ، کافی است لینک بیو خود را عوض کنید، و بعد عکسی پست کنید که لینک جدیدشما در کپشن آن ذکر شده باشد.
دیدگاهتان را بنویسید