تحلیلگر اینستاگرام

با داده های تحلیلی اینستاگرام آشنا هستید؟ اینستاگرام اطلاعات ارزشمندی از عملکرد شما را به صورت تحلیلی ارائه می دهد. در این جلسه می آموزید که چگونه این داده ها را تحلیل کرده و از آنها استفاده کنید.

  • مجموعه : آموزش
  • انتشار : دوشنبه 30 مهر 1397
  • تعداد بازدید: 39 بازدید
تحلیلگر اینستاگرام


تحلیلگر اینستاگرام چیست؟

اینستاگرامیک امکان فوق العاده به نام insight یا همان تحلیلگر اطلاعات به کسب و کارها می دهد.

همانطور که احتمالا متوجه شده اید اخیرا این سرویس تغییرات زیادی داشته و طی این تغییرات اطلاعات جامع تری را در اختیار کاربر قرار می دهد. البته باید توجه داشت که درحال حاضر این ویژگی فقط برای حساب های  Business فعال است.پس اگر پروفایل شما شخصی یا حتی عمومی است ولی تاکنون به پروفایل بیزینس تبدیل نشده است نمی توانید از این سرویس استفاده کنید.

در آغاز کار ذکر این توضیح ضروری است، اینستاگرام به دو شکل این تحلیل را در اختیار شما قرار می دهد، به صورت کلی (برای کل پروفایل) و به صورت جزئی (برای هر پست یا استوری)

اگر بالای پروفایل تان روی علامت تحلیلگر کلیک کنید یک صفحه باز میشود که همان کلیات Insight پروفایل شماست.

در بالاترین قسمت میتوانید تعداد دنبال کنندگان و تعداد پست ها را به صورت لحظه ای و به صورت مقایسه ای (نسبت به 7 روز گذشته ) ببینید.

در ردیف دوم اطلاعات متنوعی از بازدید های تمام پست ها و نیز اتفاقاتی که طی هفته جاری در پروفایل شما افتاده است کسب می کنید،می توانید بین مواردمختلف اسکرول کنید (تمامی اعداد به صورت مقایسه ای نسبت به 7 روز گذشته نیز ارائه می شوند مثبت بودن اعداد نشانه پیشرفت و منفی بودن آن ها نشانه افت در پارامتر مورد نظر می باشد.) 

این پارامتر ها را به تفکیک در ادامه بررسی میکنیم

دکمه تحلیلگر یا insight در پروفایل های تجاری

پارامتر Impressions:

این پارامتر مشخص می کند که مجموع بازدید کلی پست های شما در بازه مورد نظر چقدر بوده است.هر ایمپرشن نشان دهنده ی یک بار ظاهر شدن محتوای شما بر روی نمایشگر مخاطب است.

پارامتر Reach:

این پارامتر مشخص می کند که در مجموع چند نفر (بدون در نظر گرفتن بازدید های تکراری) حداقل یکی از پست های اکانت شمارا دیده اند.به یاد داشته باشید که همواره تعداد بازدید ها از تعداد نفرات بیشتر است زیرا حداقل یک نفر وجود دارد که یکی از پست های شما رادوبار دیده باشد (به زبان ساده Impressions > Reach)

کلیک های Website / Email /Direction :

 این پارامتر بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربران به صورت مجزا روی یکی از لینک های وبسایت ،ایمیل و یا ادرس درج شده در پروفایل شما کلیک کرده اند، این پارامتر تکرار را نیز در نظر می گیرد.

بازدید های Profile :

این پارامتر به زبان ساده بیان می کند که پروفایل شما مجموعا چند بار مشاهده شده است.

دنبال کنندگان یا Followers :

 این عدد نیز بیانگر میزان رشد یا نزول فالووئر های شما طی هفته جاری می باشد.

توجه کنید که در پایین ترین قسمت تحلیلگر کل پروفایل، یک ردیف به اسم Followers وجود دارد که علاوه بر ارائه گراف های توزیع ساختاری مخاطبین شمااز لحاظ جنسیتی ، جغرافیایی و سنی،اطلاعات بسیار مفید دیگری از قبیل  ساعات و روز هایی که مخاطبین تان فعال تر هستند ارائه می کند.در نظر گرفتن رفتار کاربران طی ساعات و روز های مختلف هفته از مهم ترین گام ها درجهت ارزیابی و اصلاح استراتژی محتوا و یا طراحی کمپین های تبلیغاتی در شبکه های مجازی می باشد.

تا اینجا خلاصه ای از امکانات تحلیلگر کلی پروفایل ارائه شد.اما تحلیلگر  اینستاگرام به اینجا ختم نمی شود و شما میتوانید برای هر پست و یا هر استوری نیز به تفکیک این آمار را مشاهده کنید.


پیشنهادات بیجی وب
دیدگاه کاربران بیجی وب

برای ثبت نظر باید ابتدا شوید!!

لطفا منتظر بمانید